משרד עורכי דין ונוטריון נתיב

נזקי גוף וביטוח

דיני הנזיקין, אשר מקורם עוד מהמנדט הבריטי, עוסקים בסיטואציה בה נגרם נזק גוף לאדם כתוצאה מרשלנות מצד המזיק אשר לו חובת זהירות, ומוטלת עליו האחריות לפיצוי.

דיני הנזיקין והביטוח הנו תחום רחב ומגוון הכולל בתוכו תחומי משנה שונים כאשר העיקריים שבהם הנם כדלהלן:

פגיעות ברשות הרבים

מרבית התאונות ונזקי הגוף מתרחשים כתוצאה ממפגעים בשטחים ציבוריים ו/או פרטיים, כגון נפילות והחלקות (ברחוב, בסופר, בקניונים, במקומות בלוי, בתי חולים, בריכות, חדרי כושר וכדומה). בתאונות מסוג זה ישנה חשיבות רבה בתיעוד המפגע מייד לאחר קרות האירוע, וכן איסוף פרטי העדים לאירוע ככל שישנם. כמו כן, יש להודיע ולדווח על המפגע בפני הגורם הרלוונטי.

ביטוח תאונות אישיות תלמידים

סעיף 6 (ד1) לחוק לימוד חובה קובע כי כל תלמיד הזכאי לחינוך חינם (מגיל 3 ומעלה), חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות באמצעות רשות חינוך מקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד החינוך שבו לומד התלמיד. ביטוח זה חל על התלמיד 24 שעות ביממה, בכל מקום, בין אם התאונה קרתה במוסד החינוכי ובין אם לאו. יש להדגיש כי גם ילדים מתחת לגיל 3 מכוסים בביטוח תאונות אישיות אולם בטוח זה חל רק במהלך שהותם במסגרת החינוכית.

בתאונות מסוג זה יש להוציא "אישור לימודים" בדבר היותו של הילד תלמיד במוסד החינוכי במועד התאונה, יש לאסוף את מלוא המסמכים הרפואיים בגין הנזקים שנגרו כתוצאה מהתאונה, וכן איסוף אסמכתאות בדבר הוצאות ההורים כגון היעדרות מעבודה והוצאות רפואיות הקשורות לתאונה.

תביעות פוליסת ביטוח

לחלק גדול מן האוכלוסייה ישנם ביטוחים פרטיים הן במסגרת העבודה והן באופן פרטי, כגון ביטוח תאונות אישיות, ביטוח חיים, ביטוחי רכוש, אבדן כושר עבודה, מחלות קשות, נכויות, וכיסויים רפואיים שונים.

על כן, במצבים בהם נגרמו נזקי גוף כתוצאה מתאונות ו/או מחלות , באפשרות התובע לקבל תגמולים בהתאם לכיסויים שבפוליסה וזאת בנוסף לפיצוי המגיע לתובע מטעם הגורם המזיק.

למשרדנו ניסיון ומומחיות בניהול תיקים מסוג זה, בערכאות המשפטיות השונות. פנו למשרדנו לצורך קבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות, ובדיקה בדבר זכאותכם לקבלת פיצוי ותגמולים.

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר

עוד בנושא

קרדיט: freepik
רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה על מצב בו נגרם נזק פיסי לאדם, כתוצאה מטיפול רפואי רשלני או לחילופין אי מתן טיפול מקום

קרא עוד »
ייצוג בעסקאות מקרקעין

בעבור רובנו רכישת דירה הינה אחת העסקאות החשובות והמשמעותיות ביותר שנעשה במהלך חיינו, ועל כן אין מקום לזלזל בחשיבות הליווי המשפטי. משרדנו

קרא עוד »
תביעת נכות מעבודה
תביעת נכות מעבודה

כמעט כל אחד מאיתנו נפגע במהלך עבדותו ו/או בדרך לעבודות או בחזרה ממנה, בדרגת חומרה כזו או אחרת. מה שלא כולם יודעים

קרא עוד »

זקוקים לעזרה משפטית?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן